W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies zgodnie z Polityką Cookie. Zasady przechowywania lub dostępu plików cookie możesz zmienić w swojej przeglądarce.
X

Lepiej zapobiegać... naturalnie!

Kategoria: Eko styl

2013-11-06

Jesień to czas szczególny. Przyroda szykuje się do snu zimowego. Również dla nas powinien być to czas zmiany nawyków żywieniowych. Warto pomóc organizmowi przygotować się na chłodne dni. Im bardziej zadbasz o odżywianie właśnie teraz, tym lepsza będzie Twoja odporność, a pieniądze zaoszczędzone na leczeniu przeznaczysz na świąteczne prezenty lub sylwestrową zabawę. Zobacz jak niewiele wysiłku to kosztuje.

Zdrowa dieta

Zadbaj o proporcje i zdrowe dodatki. Pomoże Ci na pewno cebula, por, świeży imbir i inne ostre przyprawy, czyli wszystko co rozgrzeje Twój organizm. W diecie warto zadbać o sporą dawkę warzyw. Szczególnie teraz są Ci potrzebne: marchew, pietruszka, dynia, kabaczek, brokuły i kapusta. Warto jeść kaszę jęczmienną, gdyż ma właściwości nawilżające i łagodzi objawy związane z wysuszeniem organizmu. Kasza jaglana natomiast osuszy nadmiar śluzu i wilgoci. Wskazane są produkty, które zawierają dużą ilość witaminy C: czarny bez (artykuł o bzie), aronia (artykuł o aronii), porzeczka. Zarówno w formie soków, jak i suszonych czy mrożonych owoców. Ponadto kiszone ogórki czy kapusta. Pamiętaj jednak, że witamina C, choć potrzebna, wychładza Twój organizm, zatem musisz to rekompensować rozgrzewającymi produktami. Warto również sięgać po naturalne antybiotyki – czosnek czy cebulę. Pamiętaj o dobroczynnym wpływie malin i miodu. 

 

 

Odchudza(nie)?

Jesień i zima, to nie najlepszy okres na radykalne odchudzanie. Jeśli planujesz zrzucić parę kilogramów, przełóż to na wiosnę lub rób to bardzo delikatnie. Teraz Twój organizm potrzebuje nieco więcej energii na ogrzanie ciała. Pomysły na oczyszczanie organizmu, głodówki itp. nie są najlepsze.  Z pewnością nie rób tego bez konsultacji z dietetykiem lub lekarzem.

 

Zjedz coś ciepłego...

... powtarzały zawsze mama i babcia. I słusznie! Gorące posiłki są absolutną koniecznością o tej porze roku. Nie zadawalaj się jedynie sałatkami. Absolutne minimum to przynajmniej jeden ciepły posiłek dziennie. Jednak optymalnie jest spożywać ich więcej. Wskazane jest jedzenie ciepłych śniadań. Owsianka gotowana na wodzie z dodatkiem bakalii i suszonych owoców, ciepłe zupy, kasza jaglana na słodko, to świetne pomysły na pierwszy posiłek w ciągu dnia. Możliwości jest wiele. Tu jeden pomysł na zdrowe śniadanie. Ważne, aby śniadanie było pożywnym i rozgrzewającym posiłkiem. Raczej zrezygnuj z kawy jako pierwszego napoju. Polecam napar rozgrzewający

 

 

Sezonowe = zdrowe

W diecie zmniejsz ilość surowych warzyw i owoców. Zapobiegniesz w ten sposób wychłodzeniu. Teraz jest czas gotowania i pieczenia. Unikaj warzyw i owoców, na które nie ma już sezonu. Daruj sobie piękne sałaty, rzodkiewki, pomidory czy truskawki. Po pierwsze ich nie potrzebujesz, są drogie, a ponadto są teraz naszpikowane chemią, gdyż nie jest to pora na ich uprawę w Polsce Rosną albo w podgrzewanych szklarniach na wacie albo przyjeżdżają do nas z daleka. Aby mogły przetrwać taką podróż muszą być dobrze konserwowane. Staraj się zatem odżywiać jak najbardziej sezonowo i lokalnie. Jeśli masz swoje przetwory zrobione latem, otwieraj po kolei swoje słoiczki, jeśli nie masz, rozważ kupno kiszonek czy innych zapraw.

 

 

Jesienna droga mleczna

Mleko i jego przetwory działają niekorzystnie na Twój organizm w tym okresie. Są wychładzające i powodują nadmierne zaleganie śluzu. Ponadto mleko jest pożywką dla drobnoustrojów chorobotwórczych. Jeśli gotujesz płatki czy musli, rób to na wodzie. O jogurcie mówi się różnie. Zdania są podzielone. Ja staram się minimalizować spożywanie przetworów mlecznych jesienią i zimą.

 

Jeśli macie własne pomysły, jak pokonać jesienne przeziębienia i grypę przy pomocy zdrowej diety, to ekokorniszonowe komentarze pozostają do Waszej dyspozycji. :)

Komentuj:

Podobne artykuły:

Bez czy z?

Kategoria: Zdrowe przepisy, Produkty

20.09.2013
Bez. Oczywiście czarny. Rosnący dziko i dzięki temu łatwo dostępny. Na wyciągnięcie ręki, o ile w jej pobliżu znajduje się duży, nawet 10 metrowy krzew. Owoc kulisty, podobny do jagody. Warto wiedzieć, że jesień, to nie tylko czas wyprzedaży, ale również jego pora. Skoro rośnie nawet w dużych miastach, to wybierzmy się w takim razie na zaku... tzn. na poszukiwanie.

Zdrowe sposoby na zdrowie!

Kategoria: Eko styl

25.09.2013
Przed użyciem kolejnej porcji antybiotyku lub innych niezdrowych środków, zapoznaj się z treścią tego bloga bądź skonsultuj się z rozsądnym lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwe i nadmierne stosowany, zagraża Twojemu życiu i zdrowiu.

Aronia jest dobra na wszystko...

Kategoria: Zdrowe przepisy, Produkty

02.09.2013
Przez niektórych zwana cudem natury. Czasem określana "wymiataczem wolnych rodników". Jest najsilniejszym, obok zielonej herbaty i czerwonego wina, przeciwutleniaczem. Aronia – nieprawdopodobnie najzdrowszy jagodowy owoc na świecie.

Naturalnie zwiększona odporność

Kategoria: Eko styl

04.11.2013
Przed użyciem zapoznaj się… Znacie to zdanie prawda? Jeśli pojawia się coraz częściej, to znak, że jesień już w pełni. Oprócz pięknych drzew mieniących się kolorami, mglistych poranków i coraz krótszych dni, to również czas przeziębień i grypy. Jak się przed nimi ustrzec?

Zimno, zimniej, przeziębienie - wylecz się szybko i zdrowo!

Kategoria: Zdrowe przepisy

12.11.2013
Wystarczy, że nie założysz szalika albo czapki. Wystarczy, że nie zapniesz kurtki lub zapomnisz swetra. Wystarczy, że wyjdziesz z lekko mokrą głową na spacer z psem. Takie drobne niedopatrzenia mogę spowodować, że Twój organizm się wyziębi i złapie Cię przeziębienie. Jednak zanim się rozwinie - wypij specjalny napar EkoKorniszona! :)