W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies zgodnie z Polityką Cookie. Zasady przechowywania lub dostępu plików cookie możesz zmienić w swojej przeglądarce.
X

Naturalnie zwiększona odporność

Kategoria: Eko styl

2013-11-04

Przed użyciem zapoznaj się… Znacie to zdanie prawda? Jeśli pojawia się coraz częściej, to znak, że jesień już w pełni. Oprócz pięknych drzew mieniących się kolorami, mglistych poranków i coraz krótszych dni, to również czas przeziębień i grypy. Jak się przed nimi ustrzec?

Dorosły człowiek przeziębia się średnio trzy razy do roku. Dziecko nawet dziesięć. Wirusy i bakterie najchętniej atakują organizm, który już jest osłabiony. Dlatego warto wcześniej zadbać o swoją kondycję i odporność. Czy jest zatem coś co możesz zrobić zanim zachorujesz? Albo jeszcze lepiej! Co zrobić, aby nie zachorować? W jaki sposób możesz dbać o swój organizm bez stosowania zbędnej chemii i tony leków z pobliskiej apteki? Jak naturalnymi metodami zwiększyć swoją odporność i przygotować się na sezon grypowy?

 

Ałłł… czyli szczepienie. Czy warto?

Możesz oczywiście iść do swojej przychodni i zaszczepić się na grypę. Podobno jeśli nie uchroni Cię przed zachorowaniem, przejdziesz ją łagodniej. Podobno... Brak jest bowiem danych potwierdzających działanie szczepień. Coraz więcej danych pokazuje, że szczepienie nie buduje odporności na szczepy wirusów grypy. Szczepionka jest zdolna, jeśli w ogóle, do ochrony tylko przed określonymi szczepami grypy. Jeśli ktoś zetknie się ze szczepem, przed którym nie jest chroniony, i tak zachoruje. Są jeszcze inne powody, dla których ja szczepionek unikam. Po pierwsze: mogę zawierać rtęć, a to metal ciężki, który odkłada się w naszym organizmie i jest silnie toksyczny. Dokładnie chodzi o to, że rtęć zawarta jest w produkowanym na jej bazie konserwancie o nazwie thimerosal (jeśli się szczepisz - sprawdź czy w składzie Twojej szczepionki nie występuje ta substancja!).  Oprócz tego obecny jest w nich formaldehyd i aluminium - również szkodliwe substancje. Kolejny argument przeciw -  zawierają antybiotyki (neomycyna, polimyksyna itp.) w celu eliminacji bakterii oraz emulgator Polysorbate 80, który również jest toksyczny. 
Zastanawia mnie również, że zdecydowana większość lekarzy i pielęgniarek mimo, że oficjalnie popiera szczepienia przeciw grypie, nie szczepi się regularnie - według raportu Ogólnopolskiego Programu Zwalczania Grypy robi to tylko 38,7%. Zastanawiające, nie sądzisz?

 

 

Ja jestem przeciwna tym szczepieniom. I dlatego zastanawiam się jak zatem możesz zabezpieczyć się naturalnie? To Ekokorniszon lubi przecież najbardziej! :)

 

W zdrowym ciele...

… zdrowy duch! Utrzymuj dobrą kondycję fizyczną. Choć czas jesienno-zimowy, to chwile największego lenistwa, długich wieczorów i siedzenia przy kominku, grzanym winie i książce, to pamiętaj: nie zaniedbuj ruchu fizycznego! Bieganie maratonów? Niekoniecznie teraz. Jednak staraj się minimum dwa razy w tygodniu o dowolną aktywność fizyczną. Fitness, siłownia, basen, joga. Cokolwiek. Znajdź coś co lubisz i zmobilizuj się do tej aktywności. Dobrze sprawdzają się też codzienne spacery. Wiem, że jest pochmurno, chłodno i nie zawsze przyjemnie, jednak bez ruchu szybciej dopadnie Cię nielubiane przeziębienie. Po pierwsze Twoje ciało się rusza, po drugie dotleniasz organizm, a to nie mniej ważne.

 

 

Wdech, wydech...

Gdy na zewnątrz jest zimno, wilgotno, masz pewnie tendencję do zamykania szczelnie okien, podkręcania kaloryferów. To powoduje po pierwsze przesuszenie powietrza, a to udręka dla naszych śluzówek, które wysychają i stają się cieńsze. To oznacza większą podatność na zarazki. Poza tym nie wietrzone pomieszczenie, to wylęgarnia bakterii i wirusów. Staraj się, więc wietrzyć swoje mieszkanie codziennie. Jeśli używasz kaloryfera, zainstaluj na nim nawilżacz lub okrywaj go systematycznie mokrym ręcznikiem. Nie podkręcaj temperatury. Utrzymuj w domu i w pracy odpowiednią. Co to znaczy? Najlepiej 17-21 stopni. I przede wszystkim chodź na spacery!

 

 

Zwolnij

Jesień to czas, w którym przyroda przygotowuje się do snu zimowego, opadają liście, soki drzew spływają do korzeni, zwierzęta gromadzą zapasy na zimę. To dla człowieka powinien być czas introwertycznej zadumy, powolnego zwalniania tempa. To moment kiedy warto kłaść się spać wcześniej niż latem. Potrzebujesz się teraz dobrze wysypiać. Jesień, to również dobry czas na czytanie książek i przesiadywanie w domu z herbatą. Subtelne wycofywanie się z nadmiernej aktywności.

 

 

Słuchaj mamy

Ona zawsze powtarzała (i pewnie powtarza do dziś), że trzeba ciepło się ubrać. Dni robią się coraz zimniejsze, szczególnie poranki, po nocnych przymrozkach, nie są najprzyjemniejsze. Jesienią czasem trudno nam adekwatnie ubrać się. Zdarza się, że przegrzejesz się lub zmarzniesz. Trudno przewidzieć wychodząc rano do pracy, jaka temperatura będzie w ciągu dnia. Słońce jesienne bywa też zgubne. Wydaje Ci się, że jest ciepło, a wychładzasz organizm. Najlepszy sposób to ubierać się „na cebulę”, tak abyś w każdej chwili mogła coś z siebie zdjąć. Gdy dni będą stawać się coraz zimniejsze, nie zapominaj o czapce. Wiem, wiem... jest znienawidzona przez wielu, jednak to prawda, że przez głowę możesz stracić nawet 40% ciepła! To bardzo dużo. Zainwestuj zatem w takie nakrycie głowy, w którym nie będziesz wstydziła się pokazać na ulicy. Druga ważna część garderoby to buty. Nie mogą przemakać i muszą być ciepłe.

 

Hartuj się

Korzystnie na Twój organizm wpłynie hartowanie ciała. Może to być np. naprzemienny ciepły i zimny przysznic. Ciepły staraj się zaczynać od stóp. Warto wybrać się do sauny, jednak bądź w niej tylko do pierwszych potów, a następnie zamoczy się w zimnej wodzie. Zbyt długie przesiadywanie w saunie, nie wpłynie na Ciebie korzystnie. Pielęgnuj swoją skórę regularnymi peelingami. Jeśli masz możliwość stosuj masaże.

 

Oczywiście nie mniej ważna jest dieta i dopasowanie tego co i jak jemy do pory roku. O tym przeczytasz w następnym poście. Już w środę.

Jeśli masz swoje naturalne metody na ochronę przed jesiennymi dolegliwościami - chętnie poczytam. :)

Wszystkie zdjęcia pochodzą z www.sxc.hu

Komentuj:

Podobne artykuły:

Bez czy z?

Kategoria: Zdrowe przepisy, Produkty

20.09.2013
Bez. Oczywiście czarny. Rosnący dziko i dzięki temu łatwo dostępny. Na wyciągnięcie ręki, o ile w jej pobliżu znajduje się duży, nawet 10 metrowy krzew. Owoc kulisty, podobny do jagody. Warto wiedzieć, że jesień, to nie tylko czas wyprzedaży, ale również jego pora. Skoro rośnie nawet w dużych miastach, to wybierzmy się w takim razie na zaku... tzn. na poszukiwanie.

Zdrowe sposoby na zdrowie!

Kategoria: Eko styl

25.09.2013
Przed użyciem kolejnej porcji antybiotyku lub innych niezdrowych środków, zapoznaj się z treścią tego bloga bądź skonsultuj się z rozsądnym lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwe i nadmierne stosowany, zagraża Twojemu życiu i zdrowiu.

Aronia jest dobra na wszystko...

Kategoria: Zdrowe przepisy, Produkty

02.09.2013
Przez niektórych zwana cudem natury. Czasem określana "wymiataczem wolnych rodników". Jest najsilniejszym, obok zielonej herbaty i czerwonego wina, przeciwutleniaczem. Aronia – nieprawdopodobnie najzdrowszy jagodowy owoc na świecie.

Lepiej zapobiegać... naturalnie!

Kategoria: Eko styl

06.11.2013
Jesień to czas szczególny. Przyroda szykuje się do snu zimowego. Również dla nas powinien być to czas zmiany nawyków żywieniowych. Warto pomóc organizmowi przygotować się na chłodne dni. Im bardziej zadbasz o odżywianie właśnie teraz, tym lepsza będzie Twoja odporność, a pieniądze zaoszczędzone na leczeniu przeznaczysz na świąteczne prezenty lub sylwestrową zabawę. Zobacz jak niewiele wysiłku to kosztuje.

Zimno, zimniej, przeziębienie - wylecz się szybko i zdrowo!

Kategoria: Zdrowe przepisy

12.11.2013
Wystarczy, że nie założysz szalika albo czapki. Wystarczy, że nie zapniesz kurtki lub zapomnisz swetra. Wystarczy, że wyjdziesz z lekko mokrą głową na spacer z psem. Takie drobne niedopatrzenia mogę spowodować, że Twój organizm się wyziębi i złapie Cię przeziębienie. Jednak zanim się rozwinie - wypij specjalny napar EkoKorniszona! :)