W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies zgodnie z Polityką Cookie. Zasady przechowywania lub dostępu plików cookie możesz zmienić w swojej przeglądarce.
X

Tak mądra sroczka kaszkę gotowała...

Kategoria: Zdrowe przepisy

2014-01-27

Wiecie już, że kaszki dla dzieci (ze sklepowej półki) zawierają sporo cukru. Wiecie również, że są pompowane sztucznymi witaminami, które i tak nie są przyswajalne. Wiecie także, że obiecałam przepis na zdrową kaszkę dla dziecka. Słowa dotrzymuję. [Reklama] Przepis ekokorniszonowy, zdrowy i smaczny. [Po reklamie]

Przygotowanie kaszki dla dziecka w domu jest niewątpliwie czasochłonne. Bardziej niż zalanie tej kupnej. Szczerze mówiąc, na początku może Ci to zająć jakieś pół godziny, z czasem 20 minut. Nie ma więc tragedii. Jednocześnie, samodzielne przygotowanie, może być sporą przyjemnością dla rodzica, który lubi gotować. Niewątpliwą zaletą jest możliwość pełnej kontroli nad składem. Jeśli nie chcesz, uzależniać swojego dziecka od cukru, po prostu go nie dodasz i masz gwarancję, że go tam nie będzie ;) Ponadto ważnym aspektem dla niektórych są z pewnością fiananse. Przyrządzając kaszkę w domu -oszczędzasz. Przykład? Opakowanie kaszki kukurydzianej to koszt ok. dwóch złotych (w zależności od producenta). Gotowa kaszki, do której należy dodać wodę lub mleko, to średnio 7-9 złotych. OK. Potrzebujesz jeszcze mleko lub owoce, jednak po dodaniu ceny tych składników, nadal jesteś na plus.

 

 

Przepis na zdrową kaszkę jaglaną:

Kaszkę jaglaną możesz podać dziecku od 6 miesiąca. Jest to kasza bezglutenowa. Ja polecam wersję na świeżym mleku. Jeżeli Twoje dziecko nie nauczyło się jeszcze go pić, wybierz wtedy pasteryzowane. Jeśli natomiast Twoje dziecko piło do tej pory tylko i wyłącznie mleka modyfikowane, zostań przy nim lub bardzo powoli zacznij je łączyć z mlekiem pasteryzowanym. Pamiętaj, że każda zmiana musi być wprowadzana stopniowo. Jeżeli dziecko cierpi na skazę białkową i nie może spożywać mleka, zastąp je takim, jakie toleruje lub po prostu wodą. 

 

Przygotowanie w 4 krokach:

  1. Wlej do garnka mleko (lub wodę) i zagotuj.
  2. Dodaj kaszę, gotuj przez 20 minut.
  3. Dodaj maliny, pogotuj przez 5 minut.
  4. Jeżeli konsystencja kaszki Ci nie odpowiada, możesz ją zblendować. 

 

Dzieci starsze niż 10 miesięcy, mogą już stopniowo próbować cynamon

 

Dlaczego warto?

Tak przygotowana kaszka nie zawiera zbyt dużo cukru (jedynie ten naturalnie występujący w produktach). Kaszka jaglana nie uczula, mogą ją spożywać alergicy. Ma właściwości odkwaszające (sama w sobie jest zasadotwórcza) i rozgrzewające. Posiada bogactwo witamin, składników mineralnych i antyoksydantów. Nie ma zatem konieczności dodawania do niej sztucznych witamin. Tak przygotowane danie jest pełnowartościowym, pożwnym i zdrowym rozwiązaniem dla Twojego malucha. 

 

 

Zmieniaj! Próbuj! Sprawdzaj!

Jak przywyczaisz się do samodzielnego przygotowywania kaszek, zacznij eksperymentować. Można robić kaszki z kaszy kukurydzianej, ryżowej (lub na ryżu zblendowanym), mannej. Można przygotowywać ją na mleku lub wodzie. Różnorodność dodatków jest nieograniczona - nadają się do tego praktycznie wszystkie owoce. Ważne jest jednak powolne wprowadzanie nowych produktów. Jeśli dodajesz coś, czego Twoje dziecko jeszcze nie jadło wcześniej, dodaj tylko jedną rzecz. Jeśli nowa kaszka, to znane już wcześniej owoce. I odwrotnie. Jeśli nowy owoc, to ze znaną już kaszką. 
 

Zima zła...

Obecnie trudno o świeże owoce, które nie będą zawierały mnóstwo konserwantów lub nie pochodzą z odległości ponad 3000 km od nas. Dlatego w sezonie zimowym warto dodawać albo suszone owoce uprzednio namoczone (śliwki, maliny, brzoskwinie) albo gotowe powidła, konfitury (jednak te bez dodatku cukru). Można je kupić w sklepach lub też wyjąć z własnej spiżarki. To lepsze rozwiązanie niż wprowadzanie owoców cytrusowych czy konserwowanych.

Smacznego! :) Mówiłam, że będzie zdrowo i prosto? Czekam teraz na reakcje Waszych pociech. :)

Komentuj:

Podobne artykuły:

Przygotuj zdrowe śniadanie, zanim spadnie Ci z nieba!

Kategoria: Zdrowe przepisy

04.12.2013
W jesienne i zimowe poranki warto zadbać o pożywne, rozgrzewające śniadanie. Nie jest to już najlepszy czas na sałatki ze świeżych warzyw i jogurty. Teraz pora na ciepłe i wartościowe śniadania. Ja polecam Wam rozwiązanie, dzięki któremu nigdy nie trzęsę się z zimna w drodze do pracy i nie wyczekuje nerwowo na kolejny posiłek. Sprawdźcie sami ile mocy może dać Wam (nie)zwykła kasza jaglana.

Sorry, takie kaszki...

Kategoria: Produkty

22.01.2014
Pyszny pełnowartościowy posiłek dla dzieci? Dostosowany do wymagań żywieniowych niemowląt? Przygotowany na bazie wysokiej jakości zbóż? Z witaminami i owocami? Brzmi bardzo zdrowo i smacznie. Czy tak jest w rzeczywistości? W dzisiejszym odcinku programu "Co jeszcze wcisną nam do jedzenia", bierzemy pod lupę kaszki dla dzieci.

Witaminizm - religia XXI wieku?

Kategoria: Eko styl, Produkty

20.01.2014
"Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki, wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki..." - tak śpiewały Fasolki. Tylko czy moda na witaminy nie poszła za daleko? Czy to normalne, że witaminy są dodawane do wielu produktów dla dorosłych i prawie każdego dla dzieci? Czy brak ich w naturalnym pożywieniu, że należy do wszystkiego dokładać sztuczne witaminy? Jak nadmiar witamin może wpłynąć na nasze zdrowie? Odpowiedzi znajdziecie poniżej.